اوچا برای کمک‌های بشری در زمستان پیشرو ۶۰۰ میلیون دالر بودجه فوری در افغانستان نیاز دارد


 اوچا برای کمک‌های بشری در زمستان پیشرو ۶۰۰ میلیون دالر بودجه فوری در افغانستان نیاز دارد

جمهوری مدارا: دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرده است که در زمستان پیش رو برای تأمین کمک‌های بشردوستانه در افغانستان، به بیش از شش‌صد میلیون دالر بودجه فوری نیاز دارد.

این سازمان روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که مقدار بودجه لازم برای رفع نیازهای بشری در زمستان پیشرو را در افغانستان، ۶۰۳.۵ میلیون دالر ارزیابی کرده است.

سازمان‌های امداد رسان، برای تأمین کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به کاهش بودجه مواجه هستند و به این دلیل نسبت به وخامت وضعیت بشری مردم افغانستان برای عدم دسترسی به این کمک‌ها هشدار داده اند.

در گزارش اوچا آمده است که این نهاد براساس اولویت‌بندی که در رابطه به زمستان پیشرو انجام داده به این نتیجه است که به بودجه‌ای بالغ بر بیش از 603 میلیون دالر برای الویت‌های تعیین شده بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۴ نیاز دارد.

براساس اولویت بندی اوچا، ۱۷۱ ولسوالی دارای اولویت بلند، ۲۲۷ ولسوالی در اولویت متوسط و سه ولسوالی دارای اولویت پایین در نظر گرفته شده است. به گفته اوچا این اولویت‌بندی براساس تجربه و تحلیل وضعیت و اولویت‌بندی‌ سال‌های گذشته انجام داده است.

به گفته اوچا از ۳.۰۶ میلیارد دالر بودجه درخواست‌شده برای افغانستان در سال ۲۰۲۴، تنها ۲۵ درصد آن تامین شده است.

این سازمان قبلا گفته بود که ۲۳.۷ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

مطالب مرتبط