مکتب‌های ایرانی از ثبت‌نام دانش‌آموازان افغانستانی خود داری می‌کنند


 مکتب‌های ایرانی از ثبت‌نام دانش‌آموازان افغانستانی خود داری می‌کنند

جمهوری مدارا: با فرارسیدن سال جدید تعلیمی در جمهوری اسلامی ایران، گزارش شده است که مکاتب ایرانی در شهرهای مختلف این کشور از ثبت نام دانش‌آموزان افغانستان خود داری می‌کنند.

رسانه‌های ایرانی از مقام‌های آن کشور گزارش داده اند که ثبت‌نام دانش‌آموزان آن عده از مهاجران افغانستان که سند اقامت قانونی ندارند در ولایت البرز ایران ممنوع شده است.

براساس گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران، ممنوعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجران افغانستان روز گذشته توسط مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز اعلام شده است.

همچنین گزارش شده است که مکاتب ایرانی در مناطق کرمان، شیراز، کهگیلویه و بویراحمد نیز از ثبت‌نام دانش آموزان مهاجر افغانستان خودداری کرده اند.

همزمان با این، مقام‌های ایرانی از آغاز بازداشت و اخراج برخی از مهاجران بدون سند افغانستان در شهرستان «پیشوا» در تهران نیز خبر داده اند.

با نزدیک شدن آغاز سال جدید تعلیمی در ایران، برخی از مهاجران افغانستان در ایران به رسانه‌ها گفته اند که مکاتب ایرانی در این کشور از ثبت‌نام فرزندان‌شان خودداری می‌کنند.

سال جدید تعلیمی در ایران سه روز بعد از اول ماه میزان آغاز می‌گردد.

دولت ایران اعمال فشار بر مهاجران افغانستان را بیشتر کرده و به تازگی اعلام شده است که روند ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر افغانستان در مکاتب برخی از شهرهای این کشور ممنوع شده است.

پیشتر گزارش شده بود که به دستور مقام‌های محلی ایرانی، فروش نان برای مهاجران افغانستان در برخی از شهرهای ایران نیز ممنوع شده است.

دولت ایران روند اخراج مهاجران افغانستان را شدت بخشیده و گفته می‌شود که روزانه هزاران مهاجر افغانستان از این کشور به صورت اجباری اخراج می‌شوند.

مطالب مرتبط