برنامه جهانی غذا: میلیون‌ها نفر در افغانستان نمی‌دانند وعده‌ای غذایی بعدی‌شان را از کجا بدست آورند


 برنامه جهانی غذا: میلیون‌ها نفر در افغانستان نمی‌دانند وعده‌ای غذایی بعدی‌شان را از کجا بدست آورند

جمهوری مدارا: برنامه جهانی غذا از کمبود غذا برای میلیون‌ها نفر در افغانستان خبر داده می‌گوید که بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی‌شان را از کجا بدست آورند.

اخیرا شماری از سازمان‌های امدادرسان در افغانستان، نسبت به مشکلات مردم برای دسترسی به غذا ابراز نگرانی کرده هشدار داده اند که رقم افراد نیازمند کمک‌های مواد غذایی در این کشور در حال افزایش است.

در همین حال برنامه جهانی غذا امروز( سه‌شنبه27سنبله) با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس بار دیگر نسبت به عدم دسترسی میلیون‌ها نفر در افغانستان به مواد غذایی ابراز نگرانی کرده است.

این نهاد بین‌المللی نوشته است که حدود چهار میلیون کودک، نوزاد و مادر شیرده نیز در افغانستان مبتلا به سوءتغذیه هستند.

پیش از این گزارش شده بود که هزاران مادر شیرده و کودکان آنان به دلیل کمبود بودجه از دریافت مواد غذایی مقوی محروم شده اند.

برنامه جهانی غذا در ماه سرطان سال جاری خورشیدی اعلام کرد به‌دلیل «بحران بودجه» تا ماه اکتبر فقط به یک میلیون نفر می‌تواند کمک غذایی ارائه کند.

در یادداشت برنامه جهانی غذا آمده است که این نهاد در شش ماه آینده، به‌صورت فوری به ۶۷۷ میلیون دالر بودجه برای تأمین کمک به افراد نیازمند در افغانستان، نیاز دارد.

این نهاد بین‌المللی در ماه جون سال جاری نیز گزارش داده بود که یک چهارم مردم افغانستان گرسنه به خواب می‌روند و خواستار افزایش بودجه برای کمک به افراد نیازمند شده بود.

مطالب مرتبط