جنبش آینده نوین زنان افغانستان: آمریکا و سازمان ملل مسئول وضعیت کنونی افغانستان اند


 جنبش آینده نوین زنان افغانستان: آمریکا و سازمان ملل مسئول وضعیت کنونی افغانستان اند

جمهوری مدارا: جنبش اعتراضی زنان موسوم به «جنبش آینده نوین زنان افغانستان» به تازگی نسبت به وضع قانون امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان واکنش نشان داده است.

این جنبش اعتراضی دولت آمریکا و سازمان ملل متحد را مسئول وضعیت کنونی افغانستان دانسته و از جامعه جهانی، به‌ویژه امریکا خواسته است که برای پایان سلطه این گروه بر افغانستان، باید فورا اقدام کنند.

در قانون امر به معروف گروه طالبان محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای بر زندگی اجتماعی و حتی خصوصی مردم افغانستان وضع شده است و واکنش‌ها به این قانون هم‌چنان ادامه دارد.

جنبش اعتراضی آینده نوین زنان افغانستان امروز (شنبه ۳۱ سنبله) با نشر قطع‌نامه‌ای گفته است: «جامعه جهانی، به‌ویژه سازمان ملل متحد و امریکا که همواره خود را حافظ صلح، امنیت جهانی، دموکراسی و ارزش‌های بشری معرفی می‌کنند…باید با کنار زدن طالبان و برپایی حکومت مردمی و انسان‌محور، به نجات افغانستان از چنگال جهل و افراطیت اقدام کنند

جنبش‌های اعتراضی زنان به شکل گسترده در برابر سیاست‌های گروه طالبان در افغانستان ایستادگی کرده و جامعه جهانی را به «مماشات» در برابر این گروه متهم می‌کنند.

جنبش آینده نوین زنان افغانستان نیز  تعهد کرده است که تا زمان تشکیل حکومتی براساس رأی مردم در برابر طالبان مبارزه خواهد کرد.

این جنبش اعتراضی خواستار قطع هر گونه حمایت مالی و سیاسی جامعه جهانی به ویژه دولت آمریکا از گروه طالبان شده و به تشکیل یک حکومت با قاعده‌های وسیع و  که براساس اراده مردم افغانستان تشکیل شده باشد، تاکید کرده است.

گروه طالبان با به دست گرفتن دوباره قدرت سیاسی در افغانستان، محدودیت‌های فراوانی را در زمینه‌های مختلف زندگی مردم افغانستان به خصوص زنان وضع کرده است.

با وضع این محدودیت‌ها، حقوق بشری مردم افغانستان به صورت گسترده نقض شده و زنان از زندگی اجتماعی در عرصه‌های مختلف حذف شده اند.

این وضعیت اعتراض گسترده و مداوم مردم افغانستان به خصوص زنان را در پی داشته و با گذشت زمان جنبش‌های مختلف اعتراضی زنان در داخل و خارج از کشور شکل گرفته است.

مطالب مرتبط