تأکید رئیس جمهور تاجکستان به جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان


 تأکید رئیس جمهور تاجکستان به جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان

جمهور مدارا: امام ‌علی رحمن، رئیس‌جمهور تاجکستان هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در افغانستان اقدام کنند.

او که در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد گفت که تاجیکستان از صلح و ثبات پایدار در افغانستان حمایت می‌کند.

دولت تاجکستان یکی از کشورهای همسایه افغانستان است که نسبت به وضعیت امنیتی و گسترش تروریزم و افراط گرایی در این کشور شدیدا نگران است.

رئیس جمهور تاجکستان گفت: «ما از برقراری صلح و ثبات پایدار و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی در افغانستان حمایت می‌کنیم

او با توجه به مشکلات مردم افغانستان از جامعه بین‌المللی خواست که در کمک به مردم رنج‌دیده این کشور، به‌ویژه مناطق آسیب‌دیده از حوادث و رویدادهای طبیعی، از هیچ‌گونه تلاش دریغ نکنند تا به گفته او «از وقوع یک بحران انسانی در این کشور جنگ‌زده جلوگیری شود

تاجکستان به عنوان یکی از همسایگان افغانستان، پس از به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان در افغانستان، به شدت نگرانی است تا مبادا دامنه‌ای نا امنی‌ها و افراط گرایی دینی به آن کشور نیز گسترش یابد.

دولت تاجکستان تاکنون هیچ‌گونه مراوده با گروه طالبان در افغانستان ندارد و نسبت به گسترش تروریزم و افراط گرایی در منطقه از منبع افغانستان نگران است.

مطالب مرتبط