جایزه‌ی مشترک آزادی مطبوعات کانادا و بریتانیا به رسانه‌های افغانستان رسید


 جایزه‌ی مشترک آزادی مطبوعات کانادا و بریتانیا به رسانه‌های افغانستان رسید

جمهوری مدارا: جایزه مشترک آزادی مطبوعات کانادا و بریتانیا به خبرنگاران و سازمان‌های رسانه‌ای مستقل افغانستان اهدا شد.

مراسم اهدای این جایزه شب گذشته در نیویارک امریکا با حضور ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا و لرد کالینز، معاون پارلمانی وزیر امور خارجه بریتانیا برگزار شد.

لطف‌الله نجفی‌زاده، رئیس اجرای تلویزیون آمو این جایزه را به نمایندگی از خبرنگاران و رسانه‌های آزاد افغانستان تحویل گرفته است.

این نشست با چهره‌های بین‌المللی به شمول یان لیپاوفسکی، وزیر خارجه‌ی چک، آرنولدو آندره، وزیر خارجه‌ی کاستاریکا، ماریا رسا، برنده جایزه‌ی نوبل، و جودی گینزبرگ، رییس کمیته‌ی بین‌المللی حفاظت از خبرنگاران برگزار شد.

این جایزه در حالی به رسانه‌های آزاد افغانستان اهدا می‌شود که با روی کار آمدن گروه طالبان درافغانستان، فعالیت‌های خبرنگاری محدود و خبرنگاران شکنجه و بازداشت می‌شوند.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا در مراسم اهدای این جایزه گفته است: «ما از روزنامه نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای مستقل افغانستان که شجاعانه و خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند تا اطلاعات به‌روز و تحلیل‌های متفکرانه و کارشناسانه را در مورد آن‌چه در افغانستان تحت حاکمیت طالبان می‌گذرد به جهان ارائه دهند، ستایش می‌کنیم

اهدا کنندگان این جایزه، آزادی رسانه‌ها را برای حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در سراسر جهان ضروری خوانده گفته اند که این روزنامه‌نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای مستقل است که صدای مردمی را بازتاب می‌دهند.

این در حالی است که با تسلط دوباره گروه طالبان بر افغانستان، محدودیت‌های گسترده‌ای بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور وضع شده و هر ازگاهی فعالیت یک رسانه متوقف و خبرنگاران از سوی نیروهای گروه طالبان مورد تهدید قرار می گیرند.

مطالب مرتبط