وزیر خارجه ایران: القاعده و داعش افغانستان و منطقه را تهدید می‌کنند


 وزیر خارجه ایران: القاعده و داعش افغانستان و منطقه را تهدید می‌کنند

جمهوری مدارا: عباس عراق‌چی، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش، با توجه به وضعیت موجود، در حال سوءاستفاده از خاک افغانستان هستند.

وزارت امور خارجه ایران امروز (شنبه ۷ میزان) با نشر بیانیه‌ای گفته است که اظهارات وزیر خارجه آن کشور در سومین نشست چهار جانبه روسیه، ایران و پاکستان و چین در مورد افغانستان ابراز شده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، آقای عراق‌چی گفته است: «گروه‌های تروریستی، به‌ویژه شاخه‌های داعش در حال سوءاستفاده از وضعیت فعلی افغانستان برای نفوذ بیش‌تر در این کشور هستند

در بیانیه آمده است که عراق‌چی با اشاره به وضعیت بشری در افغانستان گفته است که کاهش کمک‌های بین‌المللی در این کشور یک نگرانی بزرگ برای کشورهای همسایه است.

عراق‌چی با انتقاد  تند از حضور ۲۰ ساله امریکا و ناتو تأکید کرده است که این کشورها باید پاسخ‌گوی وضعیت «فاجعه‌بار» کنونی در افغانستان باشند. به گفته او حضور امریکا در افغانستان سبب افزایش تروریسم، مواد مخدر، فساد، فقر و آواره‌گی شده است.

در این بیانیه وزارت خارجه ایران به نقل از عراق‌چی آمده است: «این واقعیت هرگز نباید فراموش شود که امریکا و ناتو مسوول بسیاری از مشکلاتی هستند که افغانستان و در نتیجه همسایه‌گانش امروز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند

نشست چهار جانبه در مورد افغانستان به ریاست عراق‌چی وزیر امور خارجه ایران و حضور وزیران خارجه چین و روسیه و وزیر دفاع پاکستان روز گذشته در شهر نیویارک امریکا برگزار شد.

مطالب مرتبط