اعتراض مهاجران افغانستان در آلمان به کشتار هدف‌مندانه هزاره‌ها


 اعتراض مهاجران افغانستان در آلمان به کشتار هدف‌مندانه هزاره‌ها

جمهوری مدارا: جمع از مهاجران افغانستان مقیم شهر دوسلدورف آلمان، بر علیه نسل‌کشی و کشتارهای هدف‌مندانه هزاره‌ها، تجمع اعتراض برپا کردند.

معترضان خواهان به رسمیت شناختن نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان شده گفته اند که پس از روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در این کشور، حملات هدف‌مندانه بر مردم هزاره افزایش یافته است.

در قطع‌نامه پایانی این تجمع اعتراضی آمده است که از زمان بازگشت دوباره طالبان به قدرت، داعش خراسان بیش از ۱۷ حمله هدف‌مندانه را بر علیه هزاره‌ها سازماندهی کرده است که در آن دست‌کم ۷۰۰ نفر جان باخته و صدها تن دیگر نیز زخمی شده اند.

این تجمع اعتراضی در واکنش به حمله افراد مسلح ناشناس بر باشندگان ولایت دایکندی برپا شده است که در آن ۱۴ غیرنظامی هزاره‌ها تیرباران شدند.

مسئولیت حمله مرگ‌بار دایکندی را شاخه خراسان داعش به عهده گرفت. در آن حمله داعش شش تن دیگر نیز زخمی شدند.

معترضان این حمله را الگوی بزرگ‌تر از خشونت‌های سازمان یافته به هدف نابودی جامعه هزاره‌ها دانسته افزوده اند که هزاره‌ها از سال 2002 به‌ بعد، شاهد نزدیک به 300 رویداد خشونت بار بوده اند که به هدف کشتن گروهی از مردم هزاره و نابودی جمعی این مردم سازماندهی شده است.

معترضان با اشاره به کوچ اجباری هزاره‌ها در دایکندی، هلمند، ارزگان، مزارشریف، ارزگان و کابل گفته اند گروه طالبان نه تنها در تأمین امنیت مردم هزاره ناکام اند؛ بلکه آنان را به گونه‌ای اجباری از سرزمین آبایی شان بیرون رانده اند.

پس از حضور دوباره گروه طالبان در افغانستان، این گروه محدودیت‌های فراوانی را بر زندگی اقلیت‌های قومی و مذهبی از جمله مردم هزاره و شیعه در افغانستان وضع کرده است.

معترضان با اشاره به سیاست و عملکرد گروه طالبان در برابر مردم هزاره، از سازمان ملل متحد خواستند تا تدابیری را برای حفاظت از هزاره‌ها در افغانستان روی دست گیرد.

معترضان همچنان خواستار محاکمه عاملان نسل‌کشی و کشتار گروهی مردم هزاره در افغانستان شده و نیز بر محاکمه تمامی عاملان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در این کشور تأکید کردند.

برگزار کنندگان این تجمع اعتراضی، به آسیب پذیری دختران و زنان هزاره به دلیل تعلقات قومی و مذهبی آنان نیز اشاره کرده و خواستار تدابیر حفاظفتی از آن‌ها نیز شدند.

کشته شدن باشندگان ولایت دایکندی، اعتراض‌های گسترده را برانگیخته و معترضان بر شناسایی و محاکمه عاملان این رویداد تأکید دارند.

مطالب مرتبط