ایران و پاکستان در طی یک روز بیش از ۳۰۰ خانواده مهاجر افغانستانی را اخراج کردند


 ایران و پاکستان در طی یک روز بیش از ۳۰۰ خانواده مهاجر افغانستانی را اخراج کردند

جمهوری مدارا: خبرگزاری باختر زیر اداره طالبان اعلام کرده است که ۳۰۰ خانواده افغانستانی از ایران و پاکستان به‌گونه اجباری و اختیاری باز گردانیده شده است.

این اداره امروز پنجشنبه، ۱۲ میزان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دیروز چهارشنبه بیش از ۳۰۰ خانواده، به گونه اخراج اجباری و اختیاری به وطن برگشته است.

این گزارش افزوده است که این مهاجران از گذرگاه‌های مزری از ولایت هرات، نیمروز، قندهار و ننگرهار وارد افغانستان شده است.

در گزارش آمده ۹۹ خانواده از مرز اسلام قلعه، ۱۳۳ خانوا‌ه از مرز پل ابریشم، ۱۹ خانواده از راه تورخم و ۴۸ خانواده از مسیر سپین بولدک به افغانستان برگشته است.

در بخش از این گزارش گفته شده است که دلیل مهاجرت این خانواده‌ها بی‌کاری، وحشت از گروه طالبان و شرایط بد اقتصادی بوده است که راه مهاجرت غیرقانونی را به پیش گرفته است اما اکنون پس به وطن شان برگشته است.

گفته می‌شود این خانواده‌ها از ایران و پاکستان به‌گونه اختیاری و اجباری اخراج شده است.

در این پسین کشورهای همسایه پالیسی اخراج مهاجرین افغانستانی را در پیش گرفته است و روزانه تعدادی زیادی از مهاجرین از ایران و پاکستان اخراج می‌شود.

چندی پیش شماری از فعالان حقوق بشر و فعالان مدنی نگرانی شان را در خصوص وضعیت افراد اخراج شده ابراز کردند. آن‌ها می‌گویند شماری زیادی از مهاجرینی که به‌گونه اجباری اخراج می‌شوند در افغانستان جان شان در خطر است.

روند اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی از پاکستان و ایران هم‎‌چنان ادامه دارد.

مطالب مرتبط