برنامۀ جهانی غذا: در سه ماه گذشته به بیش از یک میلیون نفر در افغانستان مواد غذایی توزیع کرده است


 برنامۀ جهانی غذا: در سه ماه گذشته به بیش از یک میلیون نفر در افغانستان مواد غذایی توزیع کرده است

جمهوری مدارا: برنامۀ جهانی غذا اعلام کرده است که در سه ماه اخیر فقط توانسته است که برای ۱.۲ میلیون نفر نیازمند در افغانستان، مواد غذایی کمک کند.

در گزارشی که دیروز شنبه توسط این سازمان به نشر رسیده آمده است که این کمک‌های غذایی برای افرادی که با فقر و گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند، فراهم شده است.

برنامه جهانی غذا بار دیگر از کاهش بودجه برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون نفر به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این سازمان می‌گوید در ماه‌های اخیر، بخش‌های افغانستان شاهد باران‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب بود که در نتیجه آن به هزاران خانواده آسیب رسیده است. این سازمان گفته است که تا کنون به ۱۸۵ هزار نفر که در سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر زیان دیده‌اند، کمک‌کرده است.

گفته می‌شود که در کنار دیگر موارد، تغییرات اقلیمی در افغانستان مشکلات زیادی را بار آورده و این سبب شده است که به شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشری افزوده شود. افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر در برابر تاثیرات تغییرات اقلیمی است.

برنامۀ جهانی غذا پیش از این از تشدید بحران بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که به دلیل چندین دهه جنگ و بحران اقلیمی، از هر چهار افغان، یکی آن با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) نیز در تازه‌ترین مورد، از کاهش بودجه برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که کاهش این کمک‌ها، جان میلیون‌ها افغان را با خطر مواجه خواهد کرد.

اوچا اخیرات گفته بود که در حال حاضر، ۲۳ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و این کشور با سطوح بلند ناامنی غذایی، افزایش موارد سوءتعذیه، شیوع بیماری‌های فصلی، حوادث طبیعی و اثرات تغییرات اقلیمی روبرو است.

مطالب مرتبط