بازداشت یک خبرنگار توسط استخبارات گروه طالبان در کابل


 بازداشت یک خبرنگار توسط استخبارات گروه طالبان در کابل

جمهوری مدارا: منابع محلی از بازداشت یک خبرنگار از منطقه دشت برچی در غرب کابل، توسط نیروهای طالبان خبر داده اند.

براساس معلومات منابع، مهدی انصاری، خبرنگار آژانس خبری افغان، شام روز گذشته 15 میزان 1403، توسط نیروهای استخبارات گروه طالبان از دشت برچی در غرب کابل بازداشت شده و به جای نامعلومی منتقل شده است.

خانواده این خبرنگار پس از چندین بار تلاش و مراجعه به حوزه‌های امنیتی مختلف در کابل، نتوانسته بودند از محل بازداشت و نگهداری وی مطلع شوند.

در حال حاضر اما گفته می‌شود که خانواده آقای انصاری بازداشت وی توسط نیروهای استخبارات گروه طالبان را تأیید کرده اند.

به گفته منابع، ناوقت شب گذشته به خانواده‌ای آقای انصاری تماس گرفته شده و گفته اند که او در بازداشتگاه مرکزی شهر کابل به سر می‌برد.

پیشتر خانواده آقای انصاری برای معلومات از او به حوزه های امنیتی13، 6 و 18 مراجعه کرده بودند که به آن‌ها گفته شده بود، مهدی در بازداشت آنان قرار ندارد.

بازداشت خودسرانه فعالان رسانه‌ای و سایر افراد از سوی نیروهای طالبان افزایش یافته و این سبب نگرانی نهادهای مدافع خبرنگاران و رسانه‌ها و فعالان مدنی شده است.

در همین حال خانه آزادی بیان نیز از بازداشت مهدی انصاری توسط نیروهای طالبان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری او شده است.

این در حالی است که دو هفته پیش، جاوید کوهستانی، کارشناس سیاسی، و چندی پیش حمید فرهادی، روزنامه‌نگار، نیز توسط استخبارات طالبان در کابل بازداشت شدند.

مطالب مرتبط