بازداشت یک افغان به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی در امریکا


 بازداشت یک افغان به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی در امریکا

جمهوری مدارا: اف‌بی‌آی امریکا یک شهروند افغانستان را به اتهام برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی در آن کشور بازداشت کرده است.

فرد بازداشت شده که نصیر احمد توحیدی نام دارد، می‌خواسته در روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا تحت نام داعش، حمله تروریستی انجام دهد.

براساس گزارش شکبه تلویزیونی سی‌بی‌اس، فرد بازداشت شده دیروز سه شنبه، در یک دادگاه فدرال امریکا برای تفهیم اتهام حضور یافته است.

برمبنای این گزارش و به نقل از درخواست وزارت عدلیه امریکا که روز گذشته منتشر شده است، توحیدی و همکاران او اقدامات چون فروش خانه، تلاش برای انتقال خانواده خود به خارج از امریکا و  خرید مهمات انجام داده بودند.

دادستان‌های پرونده‌ای بازداشت این فرد گفته اند که هدف اصلی آن‌ها انجام یک حمله خشونت‌آمیز در ایالات متحده به نام داعش بوده است.

گفته شده است که فرد بازداشت شده ۲۷ سال دارد او در سال 2021 با ویزای ویژه مهاجرت برای همکاران پیشین دولت امریکا در افغانستان، به امریکا رفته است.

در گزارش نامی از هم‌دستان و هم‌کاران فرد بازداشت شده برده نشده است.

پولیس فدرال امریکا گفته است که توحیدی تبلیغات داعش را مشاهده کرده و به نهاد خیریه‌ای کمک مالی کرده است که به عنوان پوششی برای انتقال پول به داعش عمل می‌کند.

ماموران فدرال گفته اند فرد بازداشت شده به دنبال دسترسی به دوربین‌های نظارتی در واشنگتن دی‌سی و مکان‌هایی بوده که قوانین فروش اسلحه در آن‌ها آسان‌تر است.

مطالب مرتبط