وزارت خارجه امریکا: اولویت این است که افغانستان هرگز نتواند سکویی حملات تروریستی باشد


 وزارت خارجه امریکا: اولویت این است که افغانستان هرگز نتواند سکویی حملات تروریستی باشد

جمهوری مدارا: متیو میلر، سخن‌گوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است اولویت امریکا در قبال افغانستان این است که این کشور هرگز نتواند سکویی برای حملات تروریستی بر علیه ایالات متحده باشد.

آقای میلر دیروز (سه‌شنبه17 میزان) در یک کنفرانس خبری گفت که امریکا گروه طالبان را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد و به این وضعیت ادامه می‌دهد.

این درحالی است که شماری از فعالان حقوق بشر، دولت امریکا را به حمایت‌ مالی از گروه طالبان و تلاش برای عادی سازی روابط با طالبان متهم می‌کنند.

سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانس خبری‌اش گفته است: «مهم‌ترین علاقه ما در مورد افغانستان این است که این کشور هرگز نتواند سکویی برای حملات تروریستی علیه ایالات متحده باشد

شماری از منتقدان دولت امریکا از جمله اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور، از سیاست دولت بایدن پس از خروج امریکا از افغانستان انتقادکرده می‌گویند این کشور توانایی خود بر نظارت وضعیت در افغانستان از جمله چگونگی فعالیت گروه‌های تروریستی را از دست داده است.

اما سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا می گوید این کشور هم‌چنان در برابر هرگونه تهدید تروریستی که متوجه امریکا و متحدانش از آدرس افغانستان باشد «هوشیار» است.

به گفته وی، دولت امریکا توانایی‌های خود را برای جلوگیری از حملات «تروریستی» از خاک افغانستان حفظ می‌کند.

آقای میلر در بخشی از سخنانش به ادامه سیاست گروه طالبان در قبال زنان اشاره کرده گفته است که این گروه محدودیت‌های خود بر زنان و دختران را هم‌چنان ادامه داده و امریکا تلاش می‌کند که به دلیل سیاست‌های تبعیض طالبان در برابر زنان، این گروه را تحت فشار بیشتر قرار دهد.

او هم‌چنین تأکید کرده است که هرگونه اقدام در زمینه عادی‌سازی روابط با طالبان به بهبود رفتار این گروه با زنان و دختران افغان بسته‌گی دارد.

مطالب مرتبط