طالبان با همکاری یک موسسه در بدخشان برای دختران مکتب چادر برقه توزیع کرده است


 طالبان با همکاری یک موسسه در بدخشان برای دختران مکتب چادر برقه توزیع کرده است

رسانه‌ی آول: طالبان برای دانش‌آموزان دختر  در چهار مکتب در بدخشان"برقع" توزیع کردند. بربنیاد گفته‌های مسوولان در ریاست معارف ولایت بدخشان با هم‌کاری با یک موسسه‌ی داخلی برای دانش‌آموزان دختر دور‌ه‌ی ابدائیه در چهار مکتب شهر فیض آباد، چادر "برقع" توزیع کرده اند.

در اعلامیه‌ی که از سوی ریاست معارف نشر شده آمده است که نخست(یکشنبه، ۱۳جوزا) برای ۲۰۰ دختر در لیسه عالی "مخفی بدخشی" ، "لیسه نسوان نمبر ۲"،"لیسه نسوان باغ شاه" و "لیسه نسوان الجهاد" در فیض آباد برقع توزیع شده است.

در اعلامیه هم‌چنان آمده است که برعلاوه‌ی توزیع "برقع" به دانش آموزان لباس مکتب نیز توزیع شده است. ریاست معارف ولایت بدخشان هم‌چنان تاکید کرده که در هر مکتب برای ۵۰ دانش‌آموز دختر چادر "برقع" و لباس توزیع کرده است.

در ادامه نیز بیان شده که چادر برقع و لباس برای دانش‌آموزان از سوی یک موسسه‌ی بنام " موسسه انکشافی و اقتصادی روز" تهیه و توزیع شده است. ریاست معارف افزوده است که برای ۵۰۰ دانش‌آموز دختر مکاتب ابتدایی ولسوالی‌های بهارک و شهدا نیز برقع و لباس توزیع خواهد شد.

ریس بهارستای، رییس موسسه‌ی روز گفته است که او تلاش می‌کند برای تمام دانش‌آموزان مکاتب ابتدایی بدخشان، لباس و یونیفورم مکتب تهیه کند. وی هدف از این کار را کمک به خانواده‌های فقیر عنوان کرده است.

طالبان از زمان تسلط دوباره در افغانستان، محدودیت‌های بر پوشش زنان و دختران وضع کرده و قبل از این که دانش‌گاها را بر روی بانوان مسدود کند، نیز پوشش سرتاپا را برای آنان اجباری کرده بودند.

مطالب مرتبط