نیروهای گروه طالبان در بامیان مراسم عزاداری را اخلال و برای مردم خط و نشان کشید


 نیروهای گروه طالبان در بامیان مراسم عزاداری را اخلال و برای مردم خط و نشان کشید

جمهوری مدارا: منابع محلی از ولایت بامیان گزارش می‌دهد که نیروهای گروه طالبان در این ولایت، مراسم عزاداری حسینی را اخلال کرده و به شرکت کنندگان این مراسم هشدار داده است.

براساس گزارش‌ها، امروز شنبه(23سرطان) یکی از فرماندهان نظامی گروه طالبان به نام مسلمیار، قومندان بلوک حوزه‌ی سوم امنیتی بامیان، مراسم عزاداری در مسجد خاتم‌الانبیا در منطقه جگره‌خیل را اخلال کرده است.

گفته می‌شود این فرمانده نظامی همراه با نیروهای تحت امرش، در حالی که مراسم عزاداری با حضور صدها نفر و سخنرانی یک عالم دین جریان داشت، به زور وارد جلسه شده و به عزاداران حسینی هشدار داد.

او به این بهانه که چرا مردم منبر را در فلان گوشه‌ی مسجد گذاشته اند، به مردم اخطار داد و به گفته منبع با لحن تمسخر آمیز گفت: امکان ندارد همین لحظه مولی صیب را با چوکی اش بغل کرده اینجا بگذارید؟

این حرکت فرمانده نظامی طالبان خشم مردم را برانگیخته اما برای شکایت از این برخورد فرمانده طالب، عبدالله سرحدی والی طالبان به تماس مردم پاسخ نگفته است.

از مناطق مختلف کشور از جمله ولایات کابل و هرات در چند روز اخیر گزارش‌های پی‌هم نشر شده که از برخورد ناشایست و توهین آمیز نیروهای طالبان با عزاداران حسینی خبر می‌دهد.

طالبان محدودیت های فراوانی را بر نحوه برگزاری مراسم تجلیل از ماه محرم در افغانستان وضع کرده اند. این محدودیت ها، واکنش‌های گسترده مردم افغانستان و جریان‌های سیاسی را برانگیخته است.
شورای مقاومت ملی برای نجا افغانستان، این محدودیت‌ها را غیر انسانی و ظالمانه خوانده که هیچ مبنای انسانی و اسلامی ندارد.
 

مطالب مرتبط