طالبان در بادغیس و هرات مردم را هنگام پسته چینی لت و کوب کرده‌اند


 طالبان در بادغیس و هرات مردم را هنگام پسته چینی لت و کوب کرده‌اند

جمهوری مدارا: مسئولان محلی طالبان به مردم بادغیس و هرات هشدار داده اند که اگر در زمان پسته چینی گرفتار شوند مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

شماری از باشنده‌گان این ولایت خبر می‌دهند که طالبان سال جاری اکثریت از مردم را به دلیل شکستن شول پسته یا جمع‌آوری پسته،  مورد لت و کوب قرار داده اند.

گزارش نشر شده از سوی روزنامه هشت صبح نشان می‌دهد که طالبان پس از جمع آوری محصولات پسته از آنان زیر نام عشر اخاذی کرده و آن‌ها را شکنجه نیز کرده‌اند.

گزارش افزوده است که طالبان آنان را به خاطر شکستن شول پسته پس از اعلام رسمی از سوی این گروه بر منع شکستن شول پسته، لت و کوب کرده‌اند.

این در حالی است که براساس گزارش رسانه‌ها و مردم محل، وابستگان طالبان قبل از اعلان عمومی به پسته چینی اقدام کرده اند.

گفته می‌شود مردم بادغیس از ترس و بیم طالبان نمی‌تواند اعتراض کنند و مجبور شده اند که سکوت کند؛ زیرا هر نوع اعتراض و واکنش آنان، به مرگ و شکنجه بی‌رحمانه منجر خواهد شد.

گفتنی است که نوار های تصویری نشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نشان می‌دهد گروه طالبان یک جوان را به صورت بی‌رحمانه در محضر عام لت و کوب می‌کنند.

قابل یاد‌آوری است که مردم بادغیس از باج‌گیری و زورگیری محصولات پسته از سوی طالبان شکایت دارند و می‌گویند که این گروه زندگی را برای آن‌ها دشوار کرده است.

مطالب مرتبط