طالبان یک کارمند حکومت پیشین افغانستان را در کابل باز داشت کرده اند


 طالبان یک کارمند حکومت پیشین افغانستان را در کابل باز داشت کرده اند

جمهوری مدارا: رسانه‌های خبری از شهر کابل گزارش داده اند که نیروهای طالبان یک کارمند حکومت پیشین افغانستان را باز داشت کرده اند.

فرد باز داشت شده عید محمد جعفری نام دارد و او کارمند ریاست اجرائیه در حکومت پیشین افغانستان بوده است. گفته می‌شود که آقای جعفری به دلیل نامعلوم از سوی طالبان در غرب کابل باز داشت شده است.

منبع به روزنامه اطلاعات روز گفته است که آقای احمدی در روزی که باز داشت شد (19سرطان) در پیامی کوتاهی از باز داشت خود توسط طالبان خبر داده بود.

بستگان آقای جعفری به رسانه‌ گفته اند که او حدود بیست روز پیش باز داشت شده و تاکنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست. گفته شده است که او و خانواده‌اش به تازه‌گی از ایران بازگشته بودند.

با این حال تاکنون روشن نیست که کدام یک از ادارات گروه طالبان در کابل او را باز داشت کرده اند.

همسر آقای جعفری به پاسگاه‌های امنیتی گروه طالبان در مسیر راه کوته سنگی و کمپنی مراجعه کرده است؛ اما به او گفته شده است که به حوزه سیزدهم امنیتی مراجعه کند.

مسئولان امنیتی این حوزه نیز به دلیل این‌که خانم آقای جعفری محرمی همراه خود نداشته است، از ورود او جلو گیری کرده اند. گوشی همراه آقای جعفری از روزی که باز داشت شده تاکنون خاموش است.

عیدمحمد جعفری، کارشناس تکنولوژی معلوماتی ریاست اجرائیه دولت پیشین بود و عضویت حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق را داشته است.

باز داشت کارمندان حکومت پیشین و نیروهای امنیتی آن وقت، امری است که بارها از سوی گروه طالبان در مناطق مختلف کشور به وقوع می پیوندد.

افراد باز داشت شده به شدت از سوی نیروی طالبان مجازات می‌شوند به گونه‌ای که در موارد بسیاری لت‌و‌کوب افراد باز داشت شده منجر به مرگ آنان شده است.

مطالب مرتبط