قیودات سخت‌گیرانه نیروهای امنیتی گروه طالبان بر باشندگان شهر بامیان


 قیودات سخت‌گیرانه نیروهای امنیتی گروه طالبان بر باشندگان شهر بامیان

جمهوری مدارا: منابع مردمی از شهر بامیان مرکز ولایت بامیان گزارش می‌دهندکه نیروهای امنیتی گروه طالبان از چند روز به این سو، قیودات به شدت سخت‌گیرانه‌ای را در این شهر وضع کرده اند.

گفته می‌شود که تعداد قابل توجهی از نیروهای استخبارات گروه طالبان از کابل به شهر بامیان رفته اند و پس از حضور این نیروها، قیودات امنیتی بر مردم بامیان تشدید شده است.

منابع محلی از مرکز بامیان به همکاران ما گفته اند که نیروهای استخبارات طالبان که از کابل آمده اند، در همکاری به نیروهای امنیتی گروه طالبان که از پیش در بامیان مستقر بوده اند، به روش‌های مختلف از مردم باز جویی می‌کنند.

منابع گفته اند که این نیروها روزانه در بازار بامیان در چندین نقطه محل تلاشی و بازرسی ایجاد کرده و هر مؤظف امنیتی طالب به روش خود مردم و بازاریان بامیان را تلاشی و از آن‌ها بازجویی و تحقیق می‌کنند.

به قول منابع، نیروهای استخبارات طالبان، چه در محلات ایجاد شده برای تلاشی و چه بیرون از آن، گوشی‌های موبایل مردم را به دقت بررسی می‌کنند. نیروهای استخبارات طالبان، پیام‌های وتساپ، تماس‌ها و حتی بایگانی و ذخیره عکس‌ در گوشی‌های موبایل را بررسی می‌کنند.

در یک مورد گفته شده است نیروهای استخبارات طالبان در دهن دره فولادی مرکز بامیان، یک داکتر را به دلیل این که در موبایل‌اش آهنگ بوده، مورد لت وکوب قرار داده است.

منابع مردمی می‌گویند؛ این نیروها بدون اطلاع قبلی و هر وقت که دل‌شان بخواهد شب یا روز، وارد دفاتر و خانه‌های مردم می‌شوند و تلاشی می‌کنند.

این وضعیت سبب نگرانی مردم بامیان شده و روشن هم نیست که حضور سنگین نیروهای استخبارات و دیگر نیروهای امنیتی گروه طالبان در مرکز بامیان، به چه دلیل است. 

مطالب مرتبط