تشدید فشار طالبان بر مردم برای شرکت در مراسم سال‌روز سقوط افغانستان


 تشدید فشار طالبان بر مردم برای شرکت در مراسم سال‌روز سقوط افغانستان

جمهوری مدارا: گروه طالبان به منظور تجلیل از 24 اسد سال‌روز سقوط افغانستان بدست این گروه، باشندگان ولایت مختلف کشور را اجبار کرده اند که پرچم این گروه را بر دوکان‌ها، خانه‌ها و موترهای شان نصب کنند.

این گروه هم‌چنان در ولایات مختلف کشور به دانش‌آموزان و آموزگاران مکتب‌ها هشدار داده اند که در مراسم پیروزی این گروه شرکت کنند.

گروه طالبان امروز (چهارشنبه 24 اسد) را تعطیلی عمومی اعلام کرده و به آموزگاران در ولایات مختلف کشور هشدار داده اند که در مراسم پیروزی آنان شرکت کنند.

کابل: عبدالرحمان خادم، آمر طالبان برای حوزه‌‌ سوم تعلیمی در شهر کابل، به آموزگاران مرد در مکاتب دولتی و خصوصی این منطقه دستور داده که در مراسم سومین سال تسلط دوباره‌ی این گروه بر افغانستان شرکت کنند.

 او هم‌چنان از آموزگاران خواسته است که شماری از دانش‌آموزان پسر را نیز با خود بیاورند.

محمداسماعیل مصباح، آمر طالبان برای حوزه‌ یازدهم تعلیمی شهر کابل نیز به مدیران، آموزگاران و کارمندان ذکور این حوزه گفته که حضور در مراسم تسلط این گروه حتمی است و در صورت عدم اشتراک مسوولیت به دوش خود افراد خواهد بود.

در کابل به مدیران مکاتب دستور داده شده است که شماری از دانش آموزان را نیز برای اشتراک در مراسم پیروزی طالبان با خود بیاورند.

خوست: ریاست معارف طالبان در خوست به دانش‌آموزان دستور داده است که در مراسم سومین سالروز  تسلط دوباره این گروه بر افغانستان شرکت کنند.

ریاست معارف طالبان به دانش‌آموزان هشدار داده است که در صورت غیبت از این مراسم، مجازات می‌شوند.

غزنی: ریاست معارف طالبان در شهر غزنی به دانش‌آموزان و معلمان ذکور مکتب‌های دولتی و خصوصی را اجبار کرده اند که در جشن سومین سال‌گرد تسلط دوباره این گروه بر افغانستان شرکت کنند.

به نقل از منابع محلی در شهر غزنی، طالبان به مدیران و آموزگاران مکاتب در این ولایت هشدار دادند که در صورت تخلف از این دستور، غیرحاضر شده و کسر معاش خواهند شد.

تخار: گروه طالبان به دوکان‌داران شهر تالقان، مرکز ولایت تخار دستور داده‌اند که به مناسبت سال‌روز تسلط دوباره این گروه بر افغانستان، پرچم طالبان را بر دکان‌ها و مارکیت‌های‌شان نصب کنند.

شماری از دوکان‌داران در تالقان گفته‌اند که طالبان به آنان هشدار داده  که در صورت عدم نصب پرچم‌، دکان‌های‌شان را مسدود و خودشان را نیز زندانی خواهند شد.

به گفته منابع محلی ریاست و اطلاعات و فرهنگ و شهرداری طالبان در ولسوالی‌ها و ناحیه‌های مختلف شهر تالقان پرچم توزیع کرده اند.

پنجشیر: منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که طالبان به دوکان‌داران مرکز و ولسوالی‌های این ولایت هشدار داده‌اند که اگر پرچم آنان را بر فراز دکان‌های‌شان نصب نکنند، دوکان‌های شان را مسدود می‌کنند.

از قول منابع محلی گزارش شده است که فرماندهی امنیه‌ای طالبان در پنجشیر به دوکان‌داران گفته است که نصب پرچم آنان بر دکان‌های‌شان ضروری است.

بامیان: ریاست معارف طالبان در ولایت بامیان دستور داده است که سه هزار دانش‌آموز ذکور و آموزگار در مراسم تجلیل از ۲۴ اسد حاضر شوند.

ریاست معارف طالبان هم‌چنین تأکید کرده است که حضور آمران و مدیران مکاتب ذکور در مراسم تجلیل از ۲۴ اسد حتمی و ضروری است.

بلخ: گروه طالبان در بلخ نیز نصب پرچم این گروه بر خانه‌ها و دکان‌ها را اجباری کرده اند.

برخی از باشندگان شهر مزار شریف، مرکز  ولایت بلخ به رسانه‌ها گفته اند که طالبان از آنان خواسته‌اند که به‌مناسبت ۲۴ اسد، بر بام خانه‌ها و دکان‌های‌شان پرچم این گروه را نصب کنند.

به‌گفته‌ای منابع مردمی، شهرداری طالبان در مزار شریف در نواحی مختلف این شهر پرچم توزیع کرده است.

دایکندی: منابع محلی در شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی می‌گویند که طالبان در این شهر نصب پرچم سفید این گروه بر دوکان‌ها و مارکیت‌ها را اجباری کرده‌اند.

شهرداری طالبان در نیلی با نشر اطلاعیه گفته است که دوکانداران و کسبه‌کاران باید پرچم طالبان را بر دکان‌های شان نصب کند در صورت نبود پرچم؛ تکه سفید را بر سر دوکان‌شان نصب کنند.

گروه طالبان پس از امضای توافق نامه دوحه با دولت امریکا، در( 24 اسد سال 1400) دوباره بر افغانستان مسلط شدند.

قرار است این گروه امروز(چهارشنبه 24 اسد) از سال‌روز تسلط دوباره خود بر افغانستان را با برگزاری محافل در ولایات مختلف کشور، جشن بگیرند. 

مطالب مرتبط