هشدار آلمان: پناهندگان افغان ممکن است با سفر به افغانستان حق پناهندگی را در آلمان از دست بدهند


 هشدار آلمان: پناهندگان افغان ممکن است با سفر به افغانستان حق پناهندگی را در آلمان از دست بدهند

جمهوری مدارا: نمایندۀ ویژۀ دولت آلمان در امور مهاجرت به پناهجویان افغان هشدار داده است که ممکن با سفر افغانستان، حق پناهندگی خود را در آلمان از دست بدهند.

در پی مسافرت شماری از پناهندگان افغان به کشور شان، مقام‌های آلمانی در این زمینه واکنش نشان داده گفته اند گر مسافرت آنها به افغانستان مشکل ندارد، می‌توانند در کشور خود زندگی کنند.

این اظهارات مقام‌های دولت آلمان پس از آن مطرح می‌شود که گزاری برخی از شرکت‌های سیاحتی در شهرهامبورگ آلمان، زمینه مسافرت پناهندگان به افغانستان فراهم می‌کنند.

یواخیم شتیمپ نماینده ویژه آلمان در امور توافقات مهاجرتی گفته است: «مقامات باید اطمینان حاصل کنند که افرادی که برای حفاظت در اینجا عارض شده اند، اما برای سپری کردن رخصتی به کشورشان می‌روند، به صورت فوری موقف حفظ شدۀ شان را از دست دهند و نتوانند درآلمان باقی بمانند.»

اندی گروته، سناتور هامبورگ، نیز گفته است که پناهجویانی که ادعا می‌کنند در کشور شان قربانی آزار و اذیت اند، اما به آنجا مسافرت می‌کنند، موقف پناهندگی خود را تحت سوال قرار می‌دهند.

اداره مهاجرت آلمان می‌گوید پرونده‌های مهاجرتی آن‌عده از افرادی که به کشور اصلی خود مسافرت کرده اند، ارزیابی می‌شود و سپس در مورد لغو پناهندگی شان تصمیم گرفته خواهد شد.

باوجود هشدار به پناهندگان افغان درمورد مسافر به کشور اصلی آنها، مقام‌های آلمانی گفته اند که تا کنون در مورد شمار دقیق افرادی که پناهندگی شان لغو شده است، معلومات دقیقی در دست نیست.

ادارۀ مهاجرت و پناهجویی فدرال آلمان گفته است که برای پناهجویان مسافرت به کشورهای اصلی آن‌ها تحت شرایط خاص مانند بیماری جدی یا مرگ اعضای خانواده، مجاز است.

پس از سقوط افغانستان به دست گروه طالبان در سال 2021، شماری از مردم افغانستان به کشور آلمان پناهنده شده اند. 

 

مطالب مرتبط