وزیر خارجه بریتانیا قانون امر به معروف طالبان را قانون وحشتناک خواند


 وزیر خارجه بریتانیا قانون امر به معروف طالبان را قانون وحشتناک خواند

جمهوری مدارا: واکنش‌ها به توشیح قانون امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان هم‌چنان ادامه دارد.

در تازه ترین مورد، وزیر امور خارجه بریتانیا، قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر طالبان را که به تازه‌گی توسط ملا هبت الله آخونده زاده رهبر  این گروه توشیح شده است، قانون «وحشتناک» خوانده است.

دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا با انتشار یاد داشتی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشته است که این قانون امر به معروف و نهی از منکر، زنان افغانستان را بیشتر در معرض «ظلم و ستم» طالبان قرار می‌دهد.

به باور وزیر خارجه بریتانیا، طرد دسته جمعی زنان از زندگی عمومی یک «شکست غم انگیز دیگر» در افغانستان محسوب می‌شود.

قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان، محدودیت‌های بیشتری برزندگی مردم افغانستان به خصوص زنان پیش‌بینی کرده و در آن صدای زنان و زانوی مردان جزء عورت دانسته شده است.

دیوید لمی یکی از منتقدان خروج نیروهای بریتانیایی و دیگر کشورها از افغانستان است.

این مقام بریتانیایی به قدرت رسیدن دوباره گروه طالان در افغانستان و وضعیت پس از خروج نیروهای بین المللی از این کشور را فاجعه می‌داند.

وزیر خارجه بریتانیا در رابطه به قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته است :«ظلم و ستم بیشتر طالبان بر زنان در افغانستان با [استفاده از] قانون به اصطلاح امر به معروف و نهی از منکر وحشتناک است. طرد زنان از تمام ابعاد زندگی جمعی یک شکست غم‌انگیز دیگر برای کشور و مردم آن است.»

در قانون جدید امر به معروف طالبان محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برزندگی زنان وضع شده و اکنون مقام‌های این گروه بر تطبیق کامل این قانون توسط ماموران امر به معروف در افغانستان تأکید دارند. 

مطالب مرتبط