فدراسیون خبرنگاران افغان در تبعید از ایران خواسته که اخراج اجباری مهاجران در معرض خطر از این کشور را متوقف کند


 فدراسیون خبرنگاران افغان در تبعید از ایران خواسته که اخراج اجباری مهاجران در معرض خطر از این کشور را متوقف کند

جمهوری مدارا: فدراسیون خبرنگاران افغان در تبعید می‌گوید بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران مهاجر ستیزی در این کشور افزایش یافته و روزانه بطور متوسط پنچ تا هشت هزار مهاجر از ایران به گونه‌ی اجباری ردمرز می‌شوند.

اعضای این فدراسیون روز (دوشنبه ۵ سنبله) در یک تجمع دادخواهی خواستار توقف اخراج اجباری خبرنگاران، مدافعان حقوق‌بشر، نیروهای امنیتی دولت پیشین و افراد در معرض خطر از ایران شده‌ و گفته‌اند باید به این مشکلات رسیدگی صورت گیرد.

در اعلامیه ای که از سوی این فدراسیون منتشر شده یک تن از خبرنگاران در تبعید مقیم ایران گفته است که  در آن کشور  با چالش‌های فراوان از جمله تمدید ویزه، اخراج اجباری، مشکلات اقتصادی و اقامتی روبرو هستند که این مایه ترس و اضطراب آن‌ها می‌شود.

یکی از دیگر اعضای فدراسیون نیز می‌گوید که نهاد‌های حامی خبرنگاران همیشه وعده‌های داده‌اند ولی هیچ اقدام برای حمایت از خبرنگاران انجام نداده اند.

شماری از خبرنگاران هنوز هم منتظر هستند تا کشورهای مهاجر پذیر در باره انتقال خبرنگاران تصمیم بگیرند.

طبق اعلامیه اعضای فدراسیون، خبرنگاران در تبعید مقیم ایران طی یک سال گذشته بارها دادخواهی کرده‌ اند؛اما هیچ‌گونه توجهی برای آن‌ها صورت نگرفته است و نسبت به خواسته انسانی با بی‌تفاوتی و بی اعتنایی برخورد شده است.

 اعضای فدراسیون خبرنگاران در تبعید نیز در اعلامیه خود افزوده اند که نهاد‌های بین‌المللی نباید پروسه انتقال خبرنگارانی که هنوز هم در کشور ایران در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند را متوقف کنند.

روند اخراج مهاجرین افغانستان از ایران شدت یافته و گفته می‌شود که در این پروسه به آن عده از مهاجرانی که در خطر هستند توجه صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط