اتریش از سیاست دولت آلمان برای اخراج پناه‌جویان افغانستان حمایت کرد


 اتریش از سیاست دولت آلمان برای اخراج پناه‌جویان افغانستان حمایت کرد

جمهوری مدارا: اداره فدرال مهاجرت و پناهنده‌گی اتریش ضمن اعلام حمایت از سیاست دولت آلمان بر اخراج پناه‌جویان افغانستان، گفته است که وین نیز سیاست مشابهی اتخاذ می‌کند.

براساس گزارش یورو نیوز که دیروز شنبه منتشر شده است، گفته می‌شود که به دلیل تغییر وضعیت امنیتی، اتریش ممکن است  اخراج پناه‌جویان افغانستان آغاز کند.

آلمان در پی چند مورد حملات افراط گرایانه، تصمیم گرفته است مهاجران افغانستان و سوریه را که فعالیت‌های مجرمانه داشته اند، از این کشور اخراج کند.

دولت آلمان تازگی ۲۸ تن از مهاجران افغانستان را از این کشور اخراج کرد که با اعتراض سازمان عفو بین‌الملل مواجه شده است.

در همین حال، کارل نهمر، وزیر داخله اتریش گفته است که برای اخراج پناه‌جویان افغانستان و سوریه به صورت مشترک با دولت آلمان کار خواهند کرد. او گفته است که از چند ماه به این‌سو با همتای آلمانی‌اش در  این مورد گفتگو کرده است.

به گفته وزیر داخله اتریش، به دلیل اینکه گروه طالبان دوباره برا افغانستان مسلط شد، روند اخراج پناه‌جویان این کشور به تعویق افتاده بود.

وزیر داخله اتریش گفته است: «این واقعیت که یک رژیم تروریستی در آنجا مسئول است، یعنی طالبان، دلیل تعلیق آن بود. به همین دلیل است که همکاری نزدیک با شرکای منطقه بسیار مهم است تا بتوانیم به‌طور مستقیم مردم را به کابل یا افغانستان بازگردانیم

بحث اخراج پناه‌جویان از آلمان پس از آن جدی شد که در چند مورد حملات افراط گرایانه توسط پناه‌جویان سوری و افغانستانی اتفاق افتاد.

اخیرا حمله با چاقو در برخی از شهر های آلمان توسط پناه‌جویان تندرو گزارش شده است که در موارد منجر به قتل شهروندان آلمانی نیز شده است.

مطالب مرتبط