تلگراف: طالبان برای شناسایی متخلفان قانون امر به معروف جاسوس گماشته اند


 تلگراف: طالبان برای شناسایی متخلفان قانون امر به معروف جاسوس گماشته اند

جمهوری مدارا: در پی وضع قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان که با واکنش های منفی گسترده نیز روبرو شد، اکنون گزارش‌های وجود دارد که این گروه برای شناسایی متخلفان این قانون جاسوس گماشته اند.

قانون امر به معروف طالبان محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را برزندگی مردم به افغانستان به خصوص زنان وضع کرده است.

روزنامه تلگراف گزارش داده است که گروه طالبان برای شناسایی زنان متخلف از قانون امر به معروف، از زنان به‌‌عنوان «جاسوس» استفاده می‌کنند.

در گزارشی که دیروز (دوشنبه 12 سنبله) در روزنامه تلگراف نشر شده است، این روزنامه گفته است که وزارت امر به معروف طالبان زنانی را استخدام کرده اند که وظیفه دارند متخلفان قانون امر به معروف و نهی از منکر این گروه را شناسایی کنند.

در این گزارش از قول منابع روزنامه تلگراف نوشته شده است که طالبان به این زنان وظیفه داده اند که زنان متخلف قانون امر به معروف را در اماکن عمومی و نیز شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنند.

یک مقام بخش زنان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان که از او نام برده نشده، به روزنامه تلگراف گفته است که این زنان وظیفه دارند حساب‌های کاربری زنان متخلف را در شبکه اینستاگرام شناسایی کنند.

او به این روزنامه گفته است که طالبان به زنان بیشتری برای شناسایی زنان متخلف از قانون امر به معروف نیاز دارند. گفته شده است که شماری از زنان به صورت اجباری به این کار گماشته شده اند و تعدادی نیز در بدل پول جاسوسی می‌کنند.

او همچنین گفته است شماری از زنانی که از سوی طالبان بازدشت شده بودند، تنها به این شرط آزاد شدند که فعالیت‌های غیرقانونی دیگر زنان را به این گروه گزارش دهند.

خانمی به اسم گل‌نسا مخبر، یکی از زنان گماشته‌ شده از سوی طالبان به تلگراف گفته است که او همه روزه زنانی را که از قوانین طالبان سرپیچی می‌کنند، در اماکن عمومی از جمله در فروشگاه‌ها شناسایی می‌کند.

قانون امر به معروف طالبان به تازگی از سوی رهبر این گروه توشیح شده و در آن تأکید شده است که نباید صدای زنان در بیرون از خانه شنیده شود. این قانون صدای زنان را عورت تلقی کرده است.

مطالب مرتبط