انجمن سارنوالان: در حمله روز شنبه در کابل شانزده تن کشته شده اند


 انجمن سارنوالان: در حمله روز شنبه در کابل شانزده تن کشته شده اند

جمهوری مدارا: انجمن سارنوالان افغانستان می‌گویند در حمله روز دوشنبه در برابر ساختمان دادستانی کل افغانستان، 16 دادستان کشته شده است.

سخنگوی فرماندهی امنیه گروه طالبان در کابل،  رقم تلفات این حادثه را شش قربانی و 13 زخمی اعلام کرده است.

اکنون انجمن سارنوالان افغانستان با نشر بیانیه‌ای ادعا کرده اند که دراین حمله 16 تن کشته شده است که همه آنان دادستان بوده اند.

درپی این حمله، انجمن سارنوالان ادعای گروه طالبان مبنی بر تأمین امنیت و عفو عمومی را «دروغ» خوانده گفته است که این ادعا واقعیت ندارد.

 در بیانیه این انجمن همچنین تذکر داده شده است که نوعیت این حمله با حملات مشابه در ۲۰ سال گذشته علیه دادستان‌های دولت پیشین، تفاوت نداشته است.

در بیانیه همچنین آمده است طالبان «این گونه حملات هدفمند را از سالیان قبل تاکنون انجام داده‌اند

دادستان‌های که در حمله روز دوشنبه کشته شده از زمان حکومت پیشین افغانستان در اداره دادستانی کل کارمند بوده و تا کنون به وظایف شان ادامه داده بوند.

گفته می شود که  در این حمله شماری از دادستان‌ها نیز زخمی شدند.

انجمن سارنوالان افغانستان گفته است که «دادستان‌ها هنوز هم هدف حملات سیستماتیک و انتقام‌جویانه گروه‌های تروریستی مانند گروه تروریستی طالبان  قرار می‌گیرند

داعش خراسان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و گفته است این حمله به هدف انتقام از طالبان انجام شده است. این حمله در نوع خود یکی از خونبار ترین حملات گروه داعش درسال جاری است.

گروه طالبان پس از این حمله در منطقه قلعه بختیار در دارالامان کابل رخ داد اعلام کرده که شش نفر کشته و سیزده تن دیگر نیز زخمی شده اند.

انجمن سارنوالان از نهادهای مدافع حقوق بشر و سازمان ملل خواسته است به حملات هدفمند علیه دادستان‌ها رسیدگی و از سارنوال‌ها حممایت کنند.

مطالب مرتبط