طالبان برای نظارت بر صفحات مجازی فعالان اجتماعی و حقوق بشر جاسوس گماشته اند


 طالبان برای نظارت بر صفحات مجازی فعالان اجتماعی و حقوق بشر جاسوس گماشته اند

جمهوری مدارا: گروه طالبان برای نظارت بر صفحات مجازی فعالان اجتماعی و حقوق بشری، شماری از زنان را به عنوان «جاسوس» استخدام کرده اند.

پیشتر روزنامه تلگراف نیز افشا کرده بود که گروه طالبان برای شناسایی زنان متخلف از قانون امر به معروف، از زنان دیگر به ‌‌عنوان «جاسوس» استفاده می‌کنند.

اکنون روزنامه گاردین، افشا کرده است که ادارات حکومت طالبان تعداد زیادی از زنان را استخدام کرده اند که برای این گروه «جاسوسی» کنند.

براساس گزارش روزنامه گاردین، تعداد زیادی از زنان توسط ادارات مختلف گروه طالبان برای نظارت بر صفحات مجازی «فعالان اجتماعی و حقوق بشری» استخدام شده اند.

در گزارش روزنامه تلگراف آمده بود که وزارت امر به معروف طالبان زنانی را استخدام کرده اند که وظیفه دارند متخلفان قانون امر به معروف و نهی از منکر را شناسایی کنند.

روزنامه گاردین نوشته است که منابع موثق از درون ادارات مختلف طالبان به این روزنامه گفته است که شماری از زنان به منظور نظارت بر صفحات مجازی فعالان اجتماعی و حقوق بشری استخدام شده اند.

به گفته روزنامه، این زنان وظیفه دارند فعالیت کسانی را که برعلیه قوانین و مقررات گروه طالبان «اظهار نظر می‌کنند یا فعالیت‌های را شان در شبکه‌های اجتماعی بازتاب می‌دهند» شناسایی کرده و به اداره استخبارات طالبان یا وزارت امر به معروف گروه طالبان معرفی کنند.

این درحالی است که گروه طالبان کار زنان را ممنوع کرده و محدودیت‌های گسترده‌ای را بر زندگی مردم افغانستان به خصوص زنان وضع کرده است.

مطالب مرتبط