شورای امنیت ملل متحد می‌خواهد قانون امر به معروف گروه طالبان لغو شود


 شورای امنیت ملل متحد می‌خواهد قانون امر به معروف گروه طالبان لغو شود

جمهوری مدارا: اکثریت نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، قانون امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو این قانون شده اند.

دیروز (جمعه16 سنبله) در بیانیه مشترکی که از سوی 12 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشرشد آمده است که: « ما ادامه تبعیض جنسیتی سیستماتیک و ظلم و ستم بر زنان و دختران در افغانستان توسط طالبان را به شدت محکوم می کنیم

این بیانیه از سوی نمایندگان ۱۲ کشور شامل اکوادور، فرانسه، گیانا، مالتا، موزامبیک، کوریای جنوبی، سیرالیون، سلوانیا، سویس، بریتانیا، امریکا و جاپان صادر شده است.

در بیانیه این 12 عضو شورای امنیت که توسط سفیر جاپان قرائت شد، آمده است: «امروز، ما بار دیگر از طالبان می‌خواهیم که فوراً تمام سیاست‌ها و عمل‌کردهایی را که بهره‌مندی زنان و دختران از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را محدود می‌کند لغو کنند

در این بیانیه تاکید شده است که اقدامات گروه طالبان برای وضع محدودیت بر حقوق و آزادی‌های مردم افغانستان، تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای تعامل با این گروه برای دستیابی به یک افغانستان صلح‌آمیز و مدغم‌شده در جامعه بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

در بخشی از این بیانه تصریح شده است که با گذشت هر روز،  زنان و دختران در افغانستان فرصت‌ها و امید به آینده خود را از دست می‌دهند و  این «غیر قابل قبول است

الجزایر، روسیه و چین، تنها کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند که از این بیانیه حمایت نکرده اند.

گروه طالبان تاکنون در برابر محکومیت قانون امر به معروف خود از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و درخواست لغو آن قانون از سوی 12 عضو این شورا، واکنش نشان نداده است.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان در واکنش به انتقادهای جامعه بین‌المللی از قانون امر به معروف ونهی از منکر گروه طالبان، اعتراض‌های گسترده به این قانون را  «گستاخی» عنوان کرده بود.

مطالب مرتبط