طالبان سه زن و چهار مرد را در ولایت غور شلاق زدند


 طالبان سه زن و چهار مرد را در ولایت غور شلاق زدند

جمهوری مدارا: دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که نیروهای این گروه سه زن و چهار مرد را در ولایت غور، در ملاءعام شلاق زده‌اند.

دادگاه عالی طالبان امروز(یک‌شنبه ۱۸ سنبله) بانشر خبرنامه‌ای گفته است که این افراد به اتهام‌های مختلف از جمله فرار از منزل، زنا و تجاوز به حریم خصوصی مجازات شده اند.

به‌رغم مخالفت و انتقادهای تند سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، گروه طالبان به طور پیوسته متهمان را در محضر عام با شلاق زدن مجازات می‌کنند.

این گونه مجازات براساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی خلاف کرامت انسانی عنوان شده است و کشورهای که میثاق‌های بین‌المللی مربوطه را امضا کرده اند، مکلف اند که از اعمال این گونه مجازات خود داری کنند.

در خبرنامه‌ای که از سوی دادگاه عالی طالبان منتشر شده آمده است که این افراد از سوی دادگاه محلی این گروه در ولايت غور متهم شناخته شده و مجازات شده‌اند.

براساس خبرنامه دادگاه عالی طالبان، دو نفر از این متهمان هر یک به سه سال حبس و ۳۹ ضربه شلاق، دو نفر دیگر را هر یک به چهار سال حبس و ۳۹ ضربه شلاق، يک نفر دیگر به یک سال حبس و ۳۹ ضربه شلاق و دو نفر دیگر هم هر یک به چهار ماه حبس و ۲۹ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

گفته می‌شود که احکام مربوطه به متهمان پس از تائید دادگاه عالی این گروه بر این سه زن و چهار مرد، تطبيق شده است.

دادگاه‌های صحرایی طالبان و مجازات متهمان در محضر عام پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان درافغانستان به شدت جریان دارد و این گروه متهمان زن و مردم را در پیش چشم مردم مجازات می‌کنند.

مطالب مرتبط