در گیری مردان کوچی با نوجوان هزاره در ناور غزنی؛ جوان هزاره ناپدید شده و کوچی‌ها ۲۷ لک افغانی خساره می‌خواهند


 در گیری مردان کوچی با نوجوان هزاره در ناور غزنی؛ جوان هزاره ناپدید شده و کوچی‌ها ۲۷ لک افغانی خساره می‌خواهند

جمهوری مدارا: در پی درگیری کوچی‌ها با یک چوپان نوجوان هزاره درلسوالی ناور ولایت غزنی، نوجوان هزاره ناپدیدشده و کوچی‌ها به دلیل زخمی شدن یک مرد کوچی، 27 لک افغانی خساره می‌خواهند.

منابع مردمی از ناور ولایت غزنی گزارش می‌دهند که این چوپان مهدی نام داشت و پس از درگیری با کوچی‌ها ناپدید شده و تاکنون از سرنوشت او هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک که ظاهرا در جریان این قضیه قرار دارد نوشته است که «احتمال زیاد وجود دارد که کوچی‌ها این چوپان هزاره را کشته باشند

گفته می‌شود که در درگیری بین این نوجوان و سه نفر از کوچی‌ها، یک کوچی زخمی شده و آنان اکنون 27لک افغانی از مردم محل خساره طلب دارند.

منابع مردمی گفته اند که پس از این حادثه، کوچی‌ها در ولسوالی ناور غزنی شکایت کرده اند که به تعقیب آن ده تن از باشندگان محل توسط گروه طالبان در این ولسوالی ناور زندانی شدند.

براساس معلومات منابع مردمی، اسامی «خادم، خداداد، جمعه خان، علی خان، چمن، داوود، محمدجمعه، ابراهیم، جواد و امین» که پدر مهدی نیز شامل آن‌ها است، از جمله باشندگان قریه‌های «سنگ قلعه، بالاقلعه، نوده و سرخه ده» هستند که درپیوند به این رویداد، در ولسوالی ناور زندانی شده اند.

درهمین حال روزنامه اطلاعات روز از قول منابع خود گزارش داده است که این افراد روز (یک‌شنبه 18 سنبله) از بند طالبان آزاد شده اند.

این روزنامه همچنین نوشته است که مهدی نوجوان هزاره در هنگام چرای مواشی خود در یک دشت، با سه مرد کوچی جنجال می‌کند و با یکی از آنان درگیر می‌شود. به نقل روزنامه، سه مرد کوچی مهدی را آزار و اذیت می‌کرده و از او درخواست «نامشروع» کرده بودند و در جریان همین تنش مهدی با چوب بر سر یکی از مردان کوچی می‌زند و این مرد کوچی «کمی» زخمی شده است.

گفته می‌شود که ای رویداد ۲۰ روز قبل در منطقه‌ای «بهایی» در ولسوالی ناور ولایت غزنی رخ داده است.

منابع روزنامه اطلاعات روز گفته اند که طالبان روز (دوشنبه، ۱۹ سنبله) نیز باشندگان منطقه را به ولسوالی احضار کرده و به آنها گفته اند که اگر پول درخواست‌شده‌ای کوچی‌ها را نپردازند، دوباره زندانی می‌شوند.

مطالب مرتبط