درانی نماینده پیشین پاکستان: افغانستان به زخم ناسور در منطقه تبدیل شده است


 درانی نماینده پیشین پاکستان: افغانستان به زخم ناسور در منطقه تبدیل شده است

جمهوری مدارا: آصف درانی نماینده پیشین دولت پاکستان در امور افغانستان که به تازه‌گی از سمت خود برکنار شده، گفته است که افغانستان به زخم ناسور در منطقه تبدیل شده است.

آقای درانی با طرح این احتمال که ممکن است با ادامه انزوای افغانستان، تکرار حمله 11 سپتامبری دیگری با منشأ افغانستان رخ بدهد گفته است که ادامه این وضعیت سبب خواهد شد که افغانستان به عنوان زخمی عفونی در منطقه بماند.

به گزارش شبکه تلویزیونی افغانستان انترنشنال، این مقام پیشین پاکستانی در مصاحبه با کانالی مسوم به (Ambassadors' Lounge) تأکید کرده است که اگر افغانستان منزوی شود، گروه‌های تروریستی مانند داعش خراسان در آن‌جا تقویت شده و این کشور به تهدید جهانی تبدیل خواهد شد.

او در رابطه به مخالفت‌های داخلی بر علیه گروه طالبان گفته است که هم اکنون هیچ مخالفت جدی علیه این گروه وجود ندارد، اما با توجه به تاریخ ۴۰ ساله افغانستان، نمی‌توان تضمین کرد که این وضعیت برای همیشه ادامه داشته باشد.

درانی با اشاره به فعالیت طالبان پاکستانی و داعش خراسان در افغانستان گفته است که دیگر کشور های منطقه ممکن است نظاره گر وضعیت باشند؛ اما این وضعیت برای پاکستان یک تهدید است و این کشور روز مره با رویدادهای تروریستی مواجه است.

نماینده پیشین پاکستان برای افغانستان روش حکومت‌داری گروه طالبان را یک روش قبیلوی خوانده گفت است آنچه این گروه به نام دین انجام می‌دهد، تصویری بد اسلام به جهان ارائه می‌کند.

او باتأکید بر اینکه افغانستان بخشی از این جهان است و نمی‌تواند تنها با ادعای پیروی از اسلام از تعهدات بین‌المللی خود سرباز زند، به رسمیت شناخته شدن طالبان را ازسوی پاکستان ردکرد و گفت ما در گذشته این گروه را به رسمیت شناختیم ولی این اقدام نتوانست مانع وقوع حادثه 11 سپتامبر شود.

مطالب مرتبط