استخدام اتباع افغانستان در کرمانشاه ایران ممنوع شد


 استخدام اتباع افغانستان در کرمانشاه ایران ممنوع شد

جمهوری مدارا: مقام‌های دولت ایران استخدام کارکنان بدون مدرک در شهرکرمان شاه ایران را ممنوع کرده و گفت اند که در صورت تخلف، با کارفرمایان برخورد می‌شود.

دادستان عمومی کرمانشاه بر ممنوعیت ورود اتباع افغانی در این شهر تاکید کرد و گفته است برخورد شدید در انتظار کارفرمایان است که اتباع خارجی بدون مدرک را بکار‌ بگمارند.

براساس گزارش رسانه‌های خبری حمید رضا کریمی، دادستان عمومی کرمانشاه گفته است در صورت تخلف کارفرمایان، اداره کار موظف است طبق قانون کار، متخلفان را به مرجع قضایی معرفی کند تا برای آنها پرونده تشکیل شده و پیگری‌های قانونی انجام شود.

این مقام ایران تصریح کرده است که به همه دادستان‌های شهر‌های تابعه نیز دستور داده‌ شده با مهاجرین غیر قانونی برخورد شود و با کسانی که به این اتباع غیرقانونی کار یا خانه‌ مسکونی کرایه می‌دهند، برخورد قضایی صورت گیرد.

بیشتر تعداد مهاجران فاقد مدرک در ایران از افغانستان است و به تازگی روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان از ایران شدت یافته ست.

همه روزه گزارش می‌شود که دولت ایران صدها تن از مهاجران افغانستانی را به صورت اجباری از آن کشور اخراج می‌کنند. این درحالی است که شماری زیادی از فعالان حقوق بشر، فعالان جامعه مدنی، خبرنگاران و نظامیان پیشین حکومت افغانستان به دلیل اینکه از سوی گروه طالبان در معرض خطر و انتقام جویی قرار دارند، به ایران پناه برده اند. 

مطالب مرتبط