کمیته حفاظت از خبرنگاران خواستار آزادی بی‌قید و شرط دو خبرنگار از بند طالبان شد


 کمیته حفاظت از خبرنگاران خواستار آزادی بی‌قید و شرط دو خبرنگار از بند طالبان شد

جمهوری مدارا: کمیته حفاظت از خبرنگاران خواستار آزادی فوری دو خبرنگاری شده است که اخیرا توسط نیروهای استخبارات گروه طالبان بازداشت شده‌اند.

مهدی انصاری، خبرنگار خبرگزاری صدای افغان و حکمت آرین، مدیر مسئول رادیو خوشحال اخیرا توسط طالبان بازداشت شده و به جای نامعلومی منتقل شده‌اند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران دیروز (سه شبنه 17میزان) با نشر اعلامیه‌ای بر آزادی فوری و بی‌قید و شرط این دوخبرنگار تأکید کرده است.

براساس این اعلامیه، هماهنگ کننده بخش آسیایی کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته است: «استخبارات طالبان باید مهدی انصاری و حکمت آریان را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند

خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تحت فشارهای فزاینده گروه طالبان قرار دارند و این گروه محدودیت‌های گسترده‌ای را بر فعالیت رسانه‌های همگانی در افغانستان وضع کرده‌اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان به کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته است که این دو خبرنگار با رسانه‌های ممنوعه هم‌کاری داشته‌اند.

او مشخص نکرده است که آنان با کدام رسانه‌ها همکاری داشته اند. طالبان شماری از رسانه‌های فعال در خارج از کشور را «ممنوعه» می‌داند.

براساس اعلامیه کمیته حفاظت از خبرنگاران، نیروهای استخبارات طالبان شامگاه ۱۴ میزان سال جاری مهدی انصاری، خبرنگار خبرگزاری صدای افغان را در غرب کابل بازداشت کرده و به جایی نامعملوم انتقال داده است.

این کمیته گفته است که دلیل بازداشت مهدی انصاری مشخص نیست.

در اعلامیه آمده است که نیروهای استخبارات طالبان حکمت آرین، مدیر مسئول رادیو خوشحال را نیز در هشتم ماه ‌میزان سال جاری در ولایت غزنی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته است که خبرنگاران در افغانستان با فشار بی‌سابقه‌ای از سوی طالبان مواجه‌اند.

در بخشی از اعلامیه این نهاد مدافع حقوق خبرنگاران آمده است:«طالبانی که همچنان از سرکوب بی‌رحمانه‌شان بدون پاسخ‌گویی فرار می‌کنند. باید یک بار و برای همیشه به این جنایات علیه خبرنگاران پایان دهند

مطالب مرتبط