سازمان جهانی غذا: صدها هزار زن در افغانستان از دریافت غذای مقوی محروم خواهند شد


 سازمان جهانی غذا: صدها هزار زن در افغانستان از دریافت غذای مقوی محروم خواهند شد

جمهوری مدارا: سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که به دلیل کمبوده بودجه، بیش از شش صد هزار زن در افغانستان از دریافت مواد غذایی مقوی محروم خواهند شد.

این سازمان ۲۷۰۰ مرکز درمانی را در سراسر افغانستان حمایت می‌کند که زنان و کودکان مبتلا به سوءتغذیه در آن تحت درمان قرار دارد.

سازمان ملل‌متحد پیشتر گزارش داده بود که حدود 3.2 میلیون کودک و نزدیک به ۸۰۰هزار زن در افغانستان از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند.

اکنون سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از کمبود بودجه، اعلام کرده است که این مشکل ممکن است سبب محرومیت صدها هزار زن از دریافت غذای مقوی گردد که شدیدا به آن نیاز دارند.

این سازمان با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که در سال جاری میلادی از 1.6 میلیون زن باردار و شیرده در افغانستان، برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه، با توزیع مواد غذایی مقوی حمایت کرده است.

گفته می‌شود که آمارهای جمع آوری شده در مراکز صحی اما نشان می‌دهد که بیش از 1.2میلیون زن باردار و شیرده ممکن است به سوء تغذی مبتلا شوند.

قبل از این مسئول بخش سوءتغذیه در سازمان جهانی غذا گفته بود که ممکن است در سال روان، آمار مادران باردار و شیرده که به سوءتغذیه مبتلا می‌شوند، افزایش یابد و علاوه بر این حدود سه میلیون کودک نیز در افغانستان دچار سوءتغذیه شوند.

با این حال سازمان جهانی غذا پیشتر گفته بود که با توجه به کمبود بودجه، فقط می‌تواند 1.6 میلیون نفر این کودکان را تحت پوشش درمان و کمک قرار دهد.

قبل بر این، سازمان ملل‌متحد هشدار داده بود که 2.1  میلیون کودک زیر پنج سال و ۷۰۰هزار زن باردار و شیرده در افغانستان، در معرض خطر ابتلا و مرگ ناشی از سوءتغذیه قرار دارند.

بر بنیاد گزارش سازمان ملل متحد، در اوایل سال جاری میلادی ۱۵۰ تیم سیار صحی به دلیل بودجه ناکافی تعطیل شدند و ۴۰ تیم دیگر در معرض خطر تعطیلی قریب‌الوقوع قرار دارد.

مطالب مرتبط