وزیر خارجه آمریکا: اعمال فشار بر طالبان را ادامه می‌دهیم


 وزیر خارجه آمریکا: اعمال فشار بر طالبان را ادامه می‌دهیم

جمهوری مدارا: انتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید، دولت آمریکا در هماهنگی با دیگر همکاران بین­‌المللی‌­اش فشارها بر طالبان را ادامه می‌دهد.

او که روز سه‌شنبه در همایشی در واشنگتن صحبت می‌کرد گفت، فشارها برطالبان به هدف مقابله با «سیاست‌های سرکوب­‌گرایانه» گروه طالبان در برابر زنان ادامه می‌یابد.

این در حالی است که یوناما دفتر نمایندگی سازمان ملل‌متحد در افغانستان، به تازگی گزارشی را منتشر کرده و در آن از نقش «رو به گسترش» وزارت امر به معروف طالبان بر اعمال محدودیت‌های بیش­تر بر مردم افغانستان به خصوص زنان خبر داده است.

وزیر خارجه آمریکا هم­چنین گفته است که از تلاش‌های زنان افغانستان در به­‌دست آوردن حقوق و آزادی‌های آنان حمایت می‌کند.

آقای بلینکن تأکید ورزیده تا وقتی که طالبان حق رفتن به مکتب، کار و آزادی گشت‌­وگذار و مشارکت در زندگی عمومی را برای زنان افغانستان انکار می‌کنند، آمریکا از زنان در افغانستان حمایت می کند تا برای دسترسی به حقوق خود مبارزه کنند.

وی گفته است که دولت آمریکا گروه‌های جامعه مدنی و فعالان صلح را آموزش خواهد تا با کسب توان‌مندی‌های مورد نیاز، بتوانند در تأمین صلح و ایجاد جامعه آزاد در افغانستان نقش بازی کنند.

این مقام دولت آمریکا گفته است که همزمان با تلاش‌های زنان در افغانستان، ایالات متحده آمریکا برای حمایت از این تلاش‌ها با دولت‌ها، نهادهای غیردولتی، بخش ­خصوصی و با دانشگاه‌ها کار می‌کند تا به زنان و دختران افغانستان‌ کمک کنند که به آموزش و کسب مهارت‌های بیش­تر ادامه دهند.

به باور زیر خارجه آمریکا، زنان با استفاده از این امکانات و حمایت‌ها می‌توانند مهارت‌های بیش­تری بدست آورده و ارتباطات خویش را گسترش دهند.

او گفته است که دولت آمریکا به هماهنگ کردن فشارهای جهانی بر طالبان ادامه خواهد داد تا به به سیاست‌های سرکوب­‌گرایانه که به گفته وی، به همه مردم  آسیب رسانده است، پایان داده شود.

مطالب مرتبط