افغانستان برای زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی به جهنم تبدیل شده است


 افغانستان برای زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی به جهنم تبدیل شده است

جمهوری مدارا: نهادی موسوم به «جنبش زنان پنجره امید» می‌گوید که افغانستان برای زنان، اقلیت‌های قومی و مذهبی به جهنم تمام عیار تبدیل شده است.

جنبش زنان پنجره امید، ضمن درخواست از مردم افغانستان برای مبارزه هدف‌مندانه در برابر نقض گسترده حقوق زنان، به پاس داشتن از ارزش‌های حقوق بشری و احیای دوباره این ارزش‌ها تأکید کره است.

این نهاد در نوار تصویری که به رسانه‌ها فرستاده، خطاب به مردم افغانستان گفته اند که برای تامین عدالت و برابری انسانی باید در کنار زنان بایستند.

این جنبش زنان معترض در فراخوانی که درآستانه پانزدهم آگست سال‌روز سقوط حکومت پیشین افغانستان و حاکمیت دوباره گروه طالبان بر افغانستان منشتر کرده است، نسبت وضعیت حقوق بشری مردم افغانستان به‌خصوص زنان ابراز نگرانی کرده است.

عمق بحران حقوق بشری:

این جنبش مدنی با تأکید بر این‌که از «عمق بحران حقوق بشری» در افغانستان فریاد می زنند خطاب به مردم گفته است که بیایید در کنار زنان افغانستان بایستید.

این جنبش زنان گفته است که در این فراخوان، مخاطب آن‌ها برای حمایت از زنان؛ مردم افغانستان، جمعیت‌های آزاده جهان، جنبش‌های فمینیستی، سازمان‌های مدافع حقوق‌بشری و مدعیان دفاع از حقوق‌بشر اند.

این نهاد مدنی هم‌چنان تآکید کرده است که در سه‌سال حاکمیت دوباره گروه طالبان بر افغانستان، این کشور به «جهنمی تمام عیار» برای مردم آن به خصوص زنان، اقلیت‌های قومی و مذهبی تبدیل شده است.

به گفته این جنبش زنان معترض، تجدید قوا برای ایستادگی و مبارزه در ظلم طالبانی و تعهد قوی برای نجات مردم افغانستان تنها راه موفقیت است.

در این فراخوان از توسعه فعالیت گروه‌های تروریستی در سایه حکومت طالبان خبر داده شده و نیز تأکید شده است که با تداوم وضعیت موجود در افغانستان، هیچ تضمینی برای امنیت منطقه و جهان وجود نخواهد داشت.

پس از به قدرست رسیدن دوباره گروه طالبان در افغانستان، این گروه محدودیت‌های گسترده‌ای را به خصوص در زمینه کار و آموزش زنان و دختران وضع کرده است.

این گروه هم‌چنین محدودیت و ممنوعیت‌های فراوانی را که در آن اقلیت‌های قومی و مذهبی در افغانستان مورد هدف گرفته، را محکوم کرده است.

باوجود این‌که سیاست‌های سخت‌گیرانه طالبان و محدود کننده گروه طالبان در افغانستان، واکنش‌های گسترده ملی و بین المللی را در پی داشته است، اما گروه طالبان به درخواست‌های مکرر مردم افغانستان و جامعه جهانی برای رفع این محدودیت‌ها کوچک‌ترین اقدامی نکرده است.

مطالب مرتبط