انجمن وکلای امریکا به جهان: نسل کشی‌ هزاره‌ها در افغانستان را به رسمیت بشناسید


 انجمن وکلای امریکا به جهان: نسل کشی‌ هزاره‌ها در افغانستان را به رسمیت بشناسید

جمهوری مدارا: انجمن وکلای امریکا امروز پنج‌شنبه 18 اسد، گزارش تازه‌ای در مورد وضعیت اقلیت‌های قومی در افغانستان منتشر نموده است.

این انجمن در گزارش خود وضعیت هزاره‌ها تحت حاکمیت طالبان را اسفبار خوانده، خواستار به رسمیت شناشی نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان شده است.

انجمن وکلای امریکا از دولت‌ها خواسته است تا نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان را شناسایی و متوفق کنند تا از وقوع جنایات بیشتر جلوگیری شود.

در این گزارش هم‌چنان از داد‌گاه کیفری جهانی و گنگره آمریکا خواسته شده است تا چارچوب را برای تقویت حقوق اقلیت‌های در معرض خطر بخصوص هزاره‌ها در افغانستان در نظر بگیرند.

این گزارش با تمرکز بر وضعیت هزاره‌ها در افغانستان از اواخر قرن نوزدهم تاکنون نشان می‌دهد که هزاره‌ها در افغانستان به عنوان یک اقلیت مذهبی و قومی در معرض خطر جدی نسل‌کشی توسط طالبان و سایر گروه‌های تروریستی قرار دارد.

گزارش می‌گوید که دختران و زنان هزاره‌ها بیشتر مورد سؤ قصد و آزار و اذیت گروه طالبان قرار می‌گیرد و آنان را بیشتر در معرض خشونت جنسی افراد طالبان قرار می‌دهد.

این در حالی‌ست که هزاره‌ها در سال‌های متمادی مورد حملات گروه‌های هراس افکن قرار گرفته است.

در سال‌های پسین هزاره‌ها در مراکز آموزشی، تجمعات مذهبی و عروسی و حتی در زایشگاه‌ها مورد جملات انتحاری و انفجاری قرار گرفته است که عمدتا عاملان آن گروه طالبان و یا گروه داعش بوده است.

مطالب مرتبط