یک عضو مسلح طالبان در لولنج از صاحبان زمین خواسته تا کشاورزان هزاره را از این منطقه بیرون کنند


 یک عضو مسلح طالبان در لولنج از صاحبان زمین خواسته تا کشاورزان هزاره را از این منطقه بیرون کنند

جمهوری مدارا: یک عضو گروه طالبان به نام قاری بلال در ولسوالی لولنج ولایت پروان، به صاحبان زمین‌های زراعتی دراین منطقه دستور داده است که کشاورزان هزاره را اخراج کنند.

وب‌سایت انترنیتی تلویزیون افغانستان انترنشنال به نقل از منابع خود در ولسوالی لولنج ولایت پروان گزارش داده است که این عضو طالبان فقط 40 روز به صاحبان زمین‌های زراعتی مهلت داده است که کشاورزان هزاره را از این منطقه اخراج کنند.

گفته می‌شود قاری بلال که خود از قوم سادات و یکی از اعضای مسلح گروه طالبان در ولسوالی لولنج ولایت پروان است که پیش از این برعلیه مردم محل به خصوص کشاوران هزاره در این ولسوالی زورگویی می‌کرد و اکنون نیز ده‌ها خانواده متعلق به مردم هزاره در معرض اخراج از مناطق شان قرار دارند.

منابع مردمی به افغانستان انترنشنال گفته اند که قاری بلال پس از اشتراک در یک مراسم فاتحه‌ در مسجدی در لولنج، به زمین‌داران گفته که کشاورزان جدیدی را برای کار بالای زمین‌های آنان معرفی خواهد کرد.

این دومین‌بار است که این عضو مسلح طالبان کشاورزان هزاره را تهدید به اخراج می‌کند. چند ماه قبل نیز این عضو طالبان مردم را به کوچ اجباری کشاورزان در منطقه سرخ‌پارسا تهدید کرده بود، اما پس از شکایت مردم، جلو این اقدام گرفته شد.

گفته می‌شود این عضو طالبان مدعی است که مقام‌های بلندرتبه این گروه از اخراج کشاورزان هزاره از لولنج حمایت می کنند؛ اما مقام‌های گروه طالبان تاکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

پس از به قدرت رسیدن دوباره گروه طالبان در افغانستان، اعضای مسلح مورد حمایت این گروه در مناطق مختلف کشور برعلیه مردم و باشندگان محلی دست به اقدامات عقده مندانه و زورگویی زده اند.

مطالب مرتبط