گزارش سازمان ملل متحد: شمار رویداد‌های امنیتی در افغانستان ۵۳ درصد افزایش یافته است


 گزارش سازمان ملل متحد: شمار رویداد‌های امنیتی در افغانستان ۵۳ درصد افزایش یافته است

جمهوری مدارا: سازمان ملل‌متحد براساس بررسی های که انجام می‌گوید که رویدادهای امنیتی در مقایسه با سال گذشته در افغانستان افزایش یافته است و کمتر از سه ماه دو هزار ر‌خ‌داد امنیتی در این کشور به‌وقوع پیوسته است.

این سازمان امروز( سه‌شنبه۲۷ سنبله) اعلام کرده است که درگیری های مسلحانه از ۳۷ مورد در مدت مشابه نسبت به سال گذشته به ۸۰ مورد و انفجار‌های ناشی از بمب های دست‌ساز از ۷ مورد به ۱۳ مورد افزایش یافته است.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که در این مدت ۵۸ حمله از جمله ۴۶ حمله در کابل، ۱۵ حمله در غرب کشور ، ۱۱ مورد در شمال شرق و ۴ حمله در شرق، ۲ حمله در شمال و ۲ حمله در مناطق جنوبی رخ‌داده است.

باوجود این در مورد  ۱۹ حمله دیگر تا هنوز معلومات دقیق ارائه نشده است.

گزارش افزود که تنها ۴ حمله را داعش به عهده گرفته است؛ از جمله حمله بر گردشگران خارجی در بامیان، حمله بر موتر حامل جنگ‌جویان طالبان در قندهار و کابل.

در این گزارش همچنان آمده است که درگیری برسر زمین در جنوب و شرق کشور نیز رو به افزایش است که در این مدت، ۱۹ مورد در مناطق جنوب و ۷ مورد در جنوب شرقی اتفاق افتاده است.

علاوه بر این، مخالفان طالبان ( جبهه مقاومت و جبهه آزادی) ۷۳ بار جنگ‌جویان طالبان را هدف قرار داده اند، جبهه مقاومت ۵۲ حمله و جبهه آزادی ۲۱ بر افراد طالبان انجام داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که چهار فرمانده و جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی تی‌تی‌پی در پکتیا، خوست، کنر و کابل از سوی افراد ناشناس به قتل رسیده اند و در کمتر از سه ماه گذشته طالبان و نظامیان پاکستانی، ۱۳ بار در امتداد خط دیورند باهم درگیر شده اند.

این درحالی است که گروه طالبان مدعی اند که پس از بازگشت دوباره این گروه در افغانستان، امنیت در کشور تأمین شده و شاخه خراسان داعش نیز دیگر این کشور حضور ندارد. 

مطالب مرتبط